Ympäristöahdistus maantieteen kouluopetuksessa

Författare

  • Tiia Seeve
  • Petteri Muukkonen

Abstract

-

Referenser

Best, D. (1985) Feeling and reason in the arts: the rationality of feeling. Teoksessa Abbs, P. (toim.) The symbolic order: a contemporary reader on the arts debate, 67–70. The Falmer Press, Lontoo.

Morgan, A. (2011) Morality and geography education. Teoksessa Butt, G. (toim.) Geography, education and the future, 187–205. Continuum International Publishing Group, Lontoo.

Muukkonen, P (2017a) Maantieteen oppituntien sisällöt ja niiden käsittely kulttuurisesti moninaisessa luokassa: opettajien kokemuksia mahdollisuuksista ja haasteista. Terra 129(1) 17–27.

Muukkonen, P. (2017b) Maahanmuuttajataustaisten nuorten kotoutumisen paikat ja maantiede: asuinympäristö, koulu ja maantieteen luokka. Terra 129(1) 29–37.

Muukkonen, P. (2019) Olika arbetssätt hos geografilärare i mångkulturella klassrum. Terra 131(3) 165–167.

Myllyniemi, S. (toim.) (2017) Katse tulevaisuudessa: Nuorisobarometri 2016. Valtion nuorisoneuvoston julkaisuja 56. 10.2.2020

Norman, M. (2000) The re-emergence of middle years initial teacher training. Teoksessa Fisher, C. & Binns, T. (toim.) Issues in geography teaching, 25–36. Routledge, New York.

Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 (2014) Opetushallitus, Helsinki. 10.2.2020

Pihkala, P. (2017) Päin helvettiä? Ympäristöahdistus ja toivo. Kirjapaja, Helsinki.

Rickinson, M., Lundholm, C., & Hopwood, N. (2009) Environmental learning: Insights from research into the student experience. Springer, Dordrecht.

Ytterligare filer

Publicerad

2020-06-25

Nummer

Sektion

Pedagogiset ideat ja opetusmateriaalit