Quo vadis, geografin i gymnasiet?
Avainsanat:
Läroplan, Gymnasiegeografi, TimfördelningLähdeviitteet
Cantell, H. (2018) Yliopistojen todistusvalinta on uhka maantieteen ja terveystiedon opiskelulle. Natura 55(3) 8–9.
Den digitala studentexamen. Studentexamensnämnden
<https://www.ylioppilastutkinto.fi/sv/studentexamen/den-digitala-studentexamen> 2.9.2022.
Grunderna för gymnasiets läroplan 2015. Utbildningsstyrelsen, Helsingfors.
Grunderna för gymnasiets läroplan 2019. Utbildningsstyrelsen, Helsingfors.
Kupiainen, S., Marjanen, J. & Ouakrim-Soivio, N. (2018) Ylioppilas valintojen pyörteissä: Lukio-opinnot, ylioppilastutkinto ja korkeakoulujen opiskelijavalinta. Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia 14.
Rubin, A. & Linturi, H. (2004) Muutoksen tuulissa. Pienten lukioiden tulevaisuudenkuvat. TUTU-julkaisuja 3.
Ruth, O. (2015) Ylioppilaskoe sähköistyy. I verket Ruuska, H., Löytönen, M. & Rutanen, A. (red.) Laatua! Oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä, 237–246. Suomen tietokirjailijat, Helsingfors.
Ruth, O., & Ratvio, R. (2019) Ensikokemuksia digitaalisista ylioppilaskirjoituksista. I verket Tossavainen, T. & Löytönen, M. (red.) Sähköistyvä koulu: Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa ympäristössä, 52–63. Suomen tietokirjailijat, Helsingfors.